Game-Class

Benut de kansen. Vermijd de valkuilen. Zelf aan de slag met Gamification.

Nieuwsgierig naar Gamification of Game-based learning maar weet je niet waar je moet beginnen? Wil je leren hoe je droge leerstof omzet in gave, effectieve en educatieve games? Schrijf je dan in voor de 4Growth Game-Class en krijg tips, handvatten en tools die je direct in de praktijk kunt toepassen. Na afronding ken je de belangrijkste kansen en valkuilen van Gamification en kun je aan de slag met je eigen Game-Plan. 

Meld je aan

Voor wie

Ben je leidinggevende, opleider, consultant, ontwikkelaar, L&D specialist of trainer en stuur je op gedragsverandering? Wil je begrijpen of en hoe je gamification en Game-based Learning kunt inzetten om leren en presteren een boost te geven? Wil je leren hoe je gamification kunt inzetten om een tijdelijke piek in engagement te krijgen maar of juist hoe je spelenderwijs tot duurzame gedragsverandering komt? Dan is deze Game-Class helemaal bedoeld voor jou.

Waarom een Game-Class?

Organisaties zoeken steeds vaker naar nieuwe manieren om leerprocessen te versnellen of verandertrajecten te ondersteunen. Begrijpelijk, want de impact van e-learning en traditionele vormen van training blijken vaak beperkt en slecht meetbaar. Door spel-elementen toe te voegen kun je de betrokkenheid van deelnemers flink verhogen. Spel versterkt het leer-effect en met slimme inzet van gamification kun je zelfs je doelgroep helpen te komen tot duurzame gedragsverandering. Kosten-efficiënt, schaalbaar en meetbaar effectief. 

Toch zijn er veel misverstanden over gamification. Randvoorwaarden voor succes worden gemist, de businesscase lijkt soms ingewikkeld en maar al te vaak trappen organisaties in vermijdbare valkuilen.

Wij vinden dat élke organisatie de kracht van spel moet kunnen benutten en we willen je helpen leren en veranderen lichtvoetiger, speelser, uitdagender én… meetbaar effectiever te maken. Wij zien het als onze opdracht om kennis, ervaring, tips, kansen en valkuilen aangaande gamification te delen en zo ook jou te helpen de kracht van spel optimaal in te zetten.

Wat levert de Game-Class op?

Na afloop van de Game-Class ken je de belangrijkste randvoorwaarden voor succesvolle inzet van gamification. Je bent in staat om concrete leerdoelen te vertalen naar een uitdagende beloningsstructuur en snapt hoe spelenderwijs leren jullie bestaande middelen kan versterken. Je kunt de basis van een Game-plan maken en weet hoe je je gamification-traject kan vertalen naar een businesscase.

Naast de nodige basistheorie, leer je in de Game-Class vooral door te doen. Je gaat dus aan de slag met je eigen Game-plan en krijgt daarvoor de beschikking over een aantal handige templates.

Programma

Introductie en leerdoelen, 45min (online)


Introductie en leerdoelen, 45 min (online)

Tijdens een korte online kennismaking geef je als deelnemer aan wat het doel is van een mogelijk gamification-traject en op welke doelgroep je je richt. Door te delen wat jij uit de Game-Class hoopt te halen kunnen we onze tips en praktijkvoorbeelden goed aansluiten op jouw behoefte. Na een korte toelichting op de template voor de drijfveren analyse ben je zelf in staat het eerste deel van je Game-plan in te vullen. We noemen dit de Define fase.

Agenda, 45 min: - 

  • Korte kennismaking
  • Jouw vragen en behoefte voor de Game-Class?
  • Inleiding op Game-plan 
    • Doelgroep
    • Doelstellingen van je game (meetbaar resultaat, kennis, houding, gedrag)
    • Drijfveren analyse (IJsberg model en Bartle scan)
    • Bestaande middelen die game kunnen versterken

Live sessie, dagdeel. Kantoor 4Growth (Haarlem)

Met een klein groepje andere deelnemers onderzoeken we wat spel spel maakt. We benoemen effecten maar ook de belangrijkste randvoorwaarden en valkuilen. Nadat we de belangrijkste uitdagingen van leren combineren met inzichten uit de gedragswetenschap ga je aan de slag met de opbouw van je eigen programma. Ga je vooral gewenst gedrag belonen? Of focus je direct op prestaties? Wil je dat je doelgroep kennis en vaardigheden verbeterd? Of wil je sturen op onderlinge samenwerking, leiderschap of bijvoorbeeld innovatie? Hoe ga je je doelgroep aanspreken en welke beloningsmechanismen koppel je hieraan?

Nadat we de basis van jouw mogelijke game-structuur hebben besproken koppelen we deze aan praktijkvoorbeelden. We bespreken de belangrijkste praktische tips en eindigen met de opzet van een businesscase.

Agenda, live-sessie van 13:00 tot 17:00

  • De kracht van spel
  • Uitdagingen van leren en veranderen
  • Hoe sturen op gedragsverandering wél werkt
  • Jouw doelgroep en leerdoel?
  • Structuur van je game, opbouw, uitdagende challenges en het belonen van progressie
  • Praktische tips, praktijkvoorbeelden en randvoorwaarden
  • Zelf aan de slag:
    • Gamification?
    • Serious Game?
    • Game-based Learning?
    • Hoe dan?
  • Kansen en valkuilen uit de praktijk
  • De businesscase van gaming op de werkvloer

Keuze uit 3 Games-Classes


1. Veiligheid en BHV

Online sessie

September 19, 2024
16:00 tot 16:45

 

Live sessie Haarlem

September 26, 2024
13:00 tot 17:00

Ticket

Wees er snel bij want de Game-Class is kosteloos en… vol is vol.

2. Versnellen leren & gedragsverandering

Online sessie

Oktober 17, 2024
16:00 tot 16:45

Live sessie Haarlem

Oktober 24, 2024
13:00 tot 17:00

Ticket

Wees er snel bij want de Game-Class is kosteloos en… vol is vol.

3. Infectiepreventie

Online sessie

December 12, 2024
16:00 tot 16:45

Live sessie Haarlem

December 19, 2024
13:00 tot 17:00

Ticket

Wees er snel bij want de Game-Class is kosteloos en… vol is vol.

Meld je aan voor een Game-Class

Interesse? Selecteer een passende datum en meld je direct aan. De Game-Class is kosteloos en… vol is vol.